-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45509 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

بهترين راه ها براي حل مشكلات فرهنگي چيست؟
از ديدگاه ما روش هاي حل مشكلات و تحوّل فرهنگي را مي توان اين گونه طبقه بندي كرد: الف) در درجه اول بايد به تربيت و سازندگي نوجوانان و جوانان پرداخت. ب ) صدا و سيما نقش بارزي در اين راستا دارد. بنابراين هر چه بيشتر بايد بر روي فيلم هاي سازنده و جذاب فرهنگي سرمايه گذاري كرد؛ چون محسوس است كه بيشترين بيننده و شنونده را تلويزيون به خود اختصاص داده است و بهره وري از اين ابزار بايد فزون تر گردد. فيلم هاي سينمايي و ويديويي وتئاتر نيز در اين رديف قرار دارد. ج ) ترويج فرهنگ قرآن در بين جوان ها، آشنايي و انس با قرآن و تفسير آن از روش هاي خيلي مفيد در اين زمينه است؛ چون قرآن كتاب بزرگ آسماني ما است و از زيبايي و جاذبه خاصي برخوردار است و همه فرق اسلامي به آن گرايش دارند. د ) آموزش و پرورش و دانشگاه ها بايد مورد توجه اكيد مسؤولان نظام باشد و به ويژه كتابهاي درسي را بايد مورد توجه قرار داد و از محتواي لازم و جذابيت هر چه بيشتري برخوردار كرد. ه ) مطبوعات، روزنامه ها و مجلات نقش بارزي را در فرهنگ جامعه ايفا مي كند. ازاين رو لازم است مطبوعات را با عناوين جذّاب و محتواي با ارزش و نيز با ويراستاري و آرايش هنري روانه جامعه كرد و حتي الامكان با قيمت ارزان در اختيار مردم قرار داد. و ) تابلوهاي تبليغاتي در راستاي مسائل فرهنگي در نقاط حساس شهر نصب گردد. در اين مسير بايد از تكنيك روز استفاده كرد و از تابلوهاي رايانه اي پيشرفته بهره بيشتري گرفت. ز ) ترويج فرهنگ كتاب خواني و كتابخانه به گونه اي كه در سطح شهرها و روستاها هر كجا نياز است كتابخانه ساخته شود و يا نمايشگاه هاي كتاب برگزار گردد تا با ارائه كتاب هاي با ارزش و علمي بتوان جوان ها را جذب كرد. ح ) خطابه هاي جمعه و محافل علمي و سخنراني ها را نيز نبايد دست كم گرفت. گرچه فيلم و نمايش نقش سازنده و بيشتري دارد؛ ولي سخنراني هاي زنده و با محتوا نيز هم چنان ارزش خود را حفظ كرده است. بنابراين از برگزاري اين سخنراني ها نبايد دريغ كرد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.